Glimtar från Stockholm

Det var med ett rejält vemod jag lämnade Stockholm i lördags eftermiddag. Det var som att jag skulle säga hejdå till både sommar och självaste levande livet men det är väl lätt att bli lite dramatisk när man vet att semestern snart är slut och man har den där mörka tunga vinterpuckeln att "se fram" emot.
 
Nu har jag varit hemma ett par dar och vilat upp mig, för jag var faktiskt riktigt trött efter allt gående och gluttande på allt och alla där i huvudstaden :-) Samtidigt har jag haft fullt upp här hemma sedan jag kommit hem så jag har inte haft tid sitta något vid datorn förrens nu.
 
Här är glimtar på Stockholms gator och miljöer från min resa:
 
Balkongen och utsikt från min kompis lägenhet.
 
Och här är kompisen in person :-) Mia heter hon och har sina rötter i Piteå.
 
Vi hade festsminkat oss (ska visa sen vilken effektiv ögonsminkprodukt jag fick av Mia!) eftersom vi var på väg ut på Debaser kvällen innan Mia och hennes kille skulle åka iväg på sin semesterresa och lämna lägenheten i mina händer. :-)
 
Man ser många streetsmarta hundar som vet hur man håller balansen i tunnelbanan.
 
På fredagskvällen när jag gick tillbaka till lägenheten i ett ljuvligt somrigt Stockholm så möttes jag av ett vackert och starkt motljus. 
 
 
 
 
 
Min långklänning och shoppingpåse den kvällen samt två andra streetsmarta hundar + matte.
 
På lördagen var många gator avspärrade eftersom det var dags för Prideparad, men för mig var det dags att åka hem. När jag läste tidningen om paradens väg och tider där på lördagsmorgonen så slog det mig att flygbussen kanske skulle bli försenad till Bromma... 10-30000 personer skulle ju passera genom stan och tänk om bussen skulle behöva korsa just deras väg mot Bromma flygplats!
Jag ringde trafikinformationen som sa att den skulle gå som vanligt men "att jag bör se till att vara ute i god tid"... tala om dubbla budskap!
Jag bestämde mig tillslut att en tidigare flygbuss. Eftersom de går så glest till Bromma så gjorde det att jag missade mina planer för lördagen, dvs gå i Gamla Stan och se lite på Prideparaden. Vilken ironi va att Prideparaden var orsaken till att jag missade Prideparaden..! Hur som helst visade det sig att flygbussjäkeln inte ens gick i närheten av gångvägen för paraden så allt hade varit lugnt. Suck.
 
Redan vid 11-tiden hade folk börjat ställa sig på plats trots att paraden började klockan 13.
 
På väg mot tunnelbanan och flygbussen såg jag många härligt överklädda, oklädda och målade människor som gjort sig i ordning för paraden. När jag drog min resväska genom tunnelbanan så fick jag plötsligt syn på den här underbara uppenbarelsen som här precis har fått syn på mig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0