Utflykt till Klabböle

Det har varit ett härligt soligt höstväder hela dagen och Pelle föreslog att vi skulle ta en utflykt. Det blev till Klabböle kraftverk. Eftersom det är söndag så var själva Umeå Energicentrum och caféet stängt, men vi var inte ute efter det, utan efter att få gå runt på området och över hängbron och leka i den lilla äventyrsparken.
 
En hel del löv har hunnit trilla ner.
 
En flodhäst ligger i vattnet nedanför hängbron och vältrar sig.
 
Lite fika under hängbron. Det var lite mer folk där än bara vi. Fast här ser det ut som att det var rena E4:an över bron, det var det inte.
 
Kasta sten från hänbron.
 
Här går vi över en annan bro som var mycket mindre, och man ser det gamla kraftverket i bakgrunden.
 
Vackert illgrönt sjögräs.
 
Gamla kraftverket.
 
Jag vet att ni också ser en stjärt.
 
Här brukar man kunna köpa fika, men det var stängt.
 
Jag tror aldrig jag blir less på att fotografera träd i motljus. He djär ju så gran't!
 
Åhh!
 
Ahh!
 
Lite mer lek i äventyrsparken innan vi åkte hem. Jag fick slita Pelle från denna linbana ;)
 
Filip däckade i soffan när vi kom hem. De glimriga kristallerna i förgrunden är inte ett filter från min iPhone utan beror på damm på kameralinsen. Jag hoppas i alla fall att det inte beror på att vi har en massa damm i luften i vårt vardagsrum!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow, vilket snyggt tema!!! Jag ser lix från vilken bild det är taget. Kan man vinna nåt då, om mna skickar in rätt lösning?

Svar: Hehe, det var ju för lätt för dig Cicci, du är ju en natur-begåvning, höhö :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-09-24 @ 17:51:42
URL: http://mammamedia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0