Härligt nördig typografibok

Jag var runt på ärenden här på skolan och passerade biblioteket där jag råkade på en vad som verkar vara en härligt nördig bok om typografi; Precis min typ - en bok om typsnitt av Simon Garfield (recension).
 
Det verkar inte vara vilken typografibok som helst, för i bokbeskrivningen står det att den både har blivit kritikerrosad och hamnat på New York Times bestsellerlista.
 
Bestsellerlista och typografibok i samma mening - en sån bok måste jag ju bara låna!, tänkte jag så då gjorde jag det. Den verkar för övrigt innehålla en hel del nördigt göttig fakta om de mest berömda och spridda fonterna, som t.ex. Futura, Times New Roman, Verdana och hiskeliga Comic Sans.
 
Vill du köpa den så hittar du den bland annat här för 184 kr:
Precis min typ - en bok om typsnitt på AdLibris
Precis min typ - en bok om typsnitt på Bokus
 

Hårresande historier och icke rumsrena sanningar om typsnitt - äntligen lite typografisk dramatik! 

Kommentarer
Postat av: Moa

Låter kul! Tack för tipset!

Svar: Tack själv :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-09-12 @ 17:06:31
URL: http://moamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0