En bra mascara

Det här är inte något dödsviktigt som livet står och faller med, men när man använder en produkt varje dag 365 dagar om året (eller okej, give or take några dar per månad när man bara ska vara hemma eller typ i lekparker) så känns det som en lättnad när man hittar nåt prisvärt som fungerar bra.
 
Jag har först använt L'Oréals mascara Volumnious x 4 och senare Volumnious x 5 i flera år. Men jag vet inte om det är min smak eller produkten som ändrats, för länge har jag varit skitless det eviga klumpandet och kladdandet plus att Vol x 5 har varit jättesvår att tvätta bort.
 
Jag har dragit mig för att köpa en ny men varit rädd att lägga ut typ 150-200 kr på nåt som sen visar sig vara ännu sämre. Lite väl dyra chansningar liksom, och det är ju inte som med kläder som man kan lämna tillbaka om de inte passar.
 
Jag hade funderat på Lotus Organic Mascara som min gamla elev Viola tipsar om på sin suveräna sminkblogg Killer Colours, men jag har dragit mig för att göra en beställning på nätet bara för en mascara.
 
Så plötsligt en dag i augusti när jag var inne på en butik i Robertsfors så tog jag hux flux en chansning och köpte Maybellines One By One Mascara. Och den visade sig vara SKITBRA! Borsten är liksom hård, jag tror den är av plast istället för borst, den separerar fransarna jättefint á la fjädereffekt, men ger ändå volym. Den är dessutom lätt att tvätta ur men jag tycker ändå den sitter fast bra under dagen.
 
Min nya bra lättanvända Maybellines One By One Mascara.
 
Mina inte så bra och svåranvända gamla Volumnious x 4 och Volumnious x 5. Om ni undrar varför jag har så många så är det för att jag sparar de som blir gamla och torra och använder dem för att fylla i ögonbrynen.
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha, jag använder EXAKT samma mascara :) Det är ju en djungel faktiskt, men jag köpte ett 3-pack för 100 kr på flyget till Turkiet förra året på en chansning och gillade den också massor :)

Svar: Men vilken RÖTA att du fick 3 bra mascaror för en ynka hundring! Jag köpte också 3 stycken mascaror billigt på en flygresa, men hade tyvärr inte lika tur :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-10-01 @ 15:08:52
URL: http://moamaria.wordpress.com
Postat av: Moa

Ja, det var ett jättebra pris! Hade jag vetat att de skulle vara så bra så hade jag köpt fler... För några månader sen såg jag att de var nedsatta från typ 139 kr till 100 kr på Ica Maxi så jag köpte 2 st på samma gång, men det var ju inte samma eufori som att hitta 3 för 100...

Varje gång jag ser mina smink-tutorials på youtube med personer från Storbritannien eller USA så blir jag superavis på hur mycket billigare smink är i de länderna... Mascarorna verkar max kosta en 50-lapp och det hade man ju kunnat leva med :)

Svar: Fast min erfarenhet är att de rackarna torkar ihop efter ett tag, trots att man inte använder dem, så kanske lika bra att inte ha för stort lager?! Kan bara hålla med om kosmetikapriserna utomlands.
Anita Blomkvist Johansson

2012-10-01 @ 15:13:18
URL: http://moamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0