Norrfjärden från E&E glasses

När jag var inne på Kii i fredags och Umeåbaserade E&E glasses var där och visade sin allra senaste kollektion med glasögonbågar så provade jag ett par jättefina glimrande stilrena metallbågar som fanns att välja i färgerna roséguld, guld, silver eller svart.
 
SKITSNYGGA var de och plötsligt när jag står och provar dem så upptäcker jag att de dessutom heter Norrfjärden - alltså samma Norrfjärden norr om Piteå som är den by där jag vuxit upp i!
 
Det kändes liksom som att det egentligen är ödet att jag borde äga Norrfjärdenbågar, helst en i varje färg dessutom eftersom jag känner att jag skulle ha hemskt svårt leva utan någon av färgerna.
 
Fast ödet har nog fel denna gång; jag fick faktiskt precis när jag skriver detta inlägg ett sms från min optiker om att mina två par glasögon som jag gått och väntat på i flera veckor är klara att hämtas.
 
Nu hoppas jag banne mig att de är fina, annars så!
 
Norrfjärden från E&E glasses. Så purfärska att jag inte ens hittar modellen på deras hemsida.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Hallå!!! Jag vill ju se bågarna PÅ!!! Fattar du väl! Jag har ju ett par Abisko i en påse på skolan. Undrar vad det kostar att göra glas till dem?

Svar: Jamen vilken miss! Klart jag skulle fotat mig själv i dem :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-10-22 @ 22:04:23
URL: http://mammamedia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0