Modeinspirerad

Nyligen började jag följa Emma Elwins blogg, en tjej som jobbar som moderedaktör på Elle. Hon verkar ha den där förmågan att hänga på sig kläder så att det ser så där självklart stiligt ut, liksom utan ansträning och utan att det blir för mycket eller för lite. Speciellt inte för mycket. En lite småjobbig person alltså för en som mig som inte alltid lyckas :).
 
Jag blev så himla inspirerad av en utstyrsel hon lagt ut på bloggen, den som ni kan se på bilden här nedan. Kläderna är egentligen inte så märkvärdiga; helsvart tröja med normal rund ringning till gubbyxor/kostymbyxor med pressveck och uppkavlade ben. Också platta eller höga klackar till. Så enkelt, men på nåt sätt så blev det liksom en modeknorr på det som tilltalar mig massor.
 
Emma Elwin och den snygga utstyrseln. Jag har lånat bilden från hennes blogg och redigerat den lite för att den ska fungera med min bloggbredd, hoppas hon ursäktar.
Klicka här för att se originalbilden.
 
 
Självklart gav jag mig ut på jakt efter nåt liknande, fast i budgetversion. Eftersom Ellos har 25% rabatt på allt och gratis frakt och retur just nu så fick det bli där jag letade. 
Jag hittade tre byxor och tre tröjor som jag beställt, och jag hoppas hoppas nåt ska fungera trots att min lekamen inte är byggd på samma nätta vis som Elwins:
 
 
Jag valde tunnare tröjor än Emma Elwin verkar ha, eftersom att jag tycker det blir för varmt annars. Tröjorna hittar du här (från vänster till höger): tröja nr1, tröja nr2, tröja nr3. Tröja 3 är för övrigt samma modell som min limegulgröna som jag bloggat om tidigare, så den vet jag är ganska bra.
 
Jag letade byxor med platt front och pressveck. De två första är bootcut så jag är lite tveksam på om de kommer fungera, men den tredje är rak i modellen. Byxorna hittar du här (från vänster till höger): byxa nr1, byxa nr2, byxa nr3.
 
När det gäller skor får det bli något av de par jag redan har. Båda de här tycker jag skulle passa till. Jag har bloggat om dem tidigare; Banana heels och Nudefärgade pumps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0