Helgen i Norrbotten

Vi har tillbringat helgen i Piteå hos mina föräldrar, jag och Filip. Under dessa dagar har vi hunnit springa runt i affärerna i Piteå, besökt båda mina bröder i Kallax och Luleå, och åkt lite omvägar på vägen eftersom jag alltid vill stilla mina sentimentala behov och se mina gamla hemtrakter.

Vi åkte till exempel förbi mitt barndomshem i Norrfjärden, ett stort brunt hus med brutet sadeltak som mina föräldrar sålde och flyttade från till en lägenhet i Piteå 2010. Det var plötsligt rödmålat. Snopet och konstigt att nåt man är van ska se ut på ett visst sätt plötsligt ser annorlunda ut efter 37 år.

Här är några bilder från helgen som jag lyckats fånga med mobilkameran. Utsikten från mina föräldrars balkong i Piteå, hästar på ängarna nära mitt barndomshem, ena brorsans fina röda bil som Filip är så imponerad av (det ser ju ut som stor leksaksbil!) också den fina (riktiga) leksaksbilen som Filip fick av samma bror.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0