Halloween och spökfika

Nu har jag äntligen fört över bilderna från söndagens Halloweenfirande. Då bjöd vi Filips kompis med föräldrar på spökfika med alla möjliga otäcka ätbara saker.
 
Jag och Filip hade bakat dödskallar och maskar av pepparkakedeg, gjort spindlar av Oreos och lakritsremmar med Non Stop till ögon. Sen hade jag gjort monsterfingrar av grönfärgad mandelmassa med en mandel som gulnad nagel. De doppade jag senare i smält choklad för att få lite bättre smak på.
 
Det som inte kom med på bild var spökbakelser med en maräng med svarta ögon på toppen. Fast de blev inte så snygga eftersom tårtbotten smulade mer än jag trott när jag skar ur bakelseformatet.
 
Jag och Pelle hade klätt ut oss och skrämde nog upp vår lilla spökgäst lite när han kom. Här har han återhämtat sig. Filip var skelett med dödskallemask. Eller dumskalle som han säger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0