Fejkad sexkampanj

Eleverna i årskurs 3 som går profilerna Graf, Foto och Journalistik Information & Reklam jobbar just nu intensivt med en informationskampanj om säker sex som syftar till att öka kondomanvändandet för att minska riskerna för att sprida sexuellt överförbara sjukdomar.
 
Kampanjen har en verklig beställare, det är Västerbottens Läns Landsting som ligger bakom, och det är min kollega Cecilia/Mammamedia som är den lärare hos oss som är spindeln i nätet i kampanjarbetet.
 
Mina elever i den grafiska profilen ska stå för att utföra den design som de kommer överrens om i grupperna. För att ha ett exempelmaterial till eleverna gjorde jag en hitte-på profil för en sådan kampanj som jag döpte till "Puss & Kram". Jag har dock inte behöv bry mig om att bygga upp min design med djupa teoretiska undersökningar, utan jag fick bara ägna mig åt det göttiga.
 
Så här blev den:
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow, liksom, tufft att överträffa detta. Bilderna i kondomernapå affischerna var ju grymma!!!

Svar: Haha, nja knappast. Men tack i alla fall!! Puss
Anita Blomkvist Johansson

2012-12-02 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0