Elevbus

Nu ska jag berätta om ett fenomen som både är uppfriskande och lite lätt oroande eftersom man inte vet vad man har att vänta härnäst: Elever som gör (snälla) bus :)
 
En eftermiddag när jag kom in på arbetsrummet satt plötsligt tre före detta elever där; Olivia, Freyja och Evelina som gått ut Medieprogrammet i våras och nu var på ett återbesök.
Det var så roligt att se dem och vi pratade en lång stund om framtiden och baktiden och nutiden. Och det var liksom som att de inte riktigt ville lämna rummet. Som att de väntade på något.
 
Under tiden vi pratade märkte jag att det var en liten rolig lapp klistrad på telefonluren, och jag noterade även att handskrivna lappar hamnat på kollegan Ciccis plats, och plötsligt hängde en julglittergirlang runt anslagstavlan på min arbetsplats. Sen vet jag att jag klagade över att kontorsstolen inte riktigt ville rulla, och musen verkade visst ha gett upp så den fick jag lov att byta ut. 
 
När de tre lämnat rummet så upptäckte jag att ett par av hjulen på den kontorsstol som inte ville rulla var omsorgsfullt omtejpade (vilket även inkluderade en artigt ursäktande lapp), och...
 
...senare fick jag även veta att den krånglande datormusen också varit tejpad.
Mer tricks hade de tydligen också gjort, fast de har jag inte upptäckt ännu, så jag är lite orolig över vad jag ska upptäcka en vacker dag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0