Tråkiga men bra

Jag tänkte bara tipsa om två tråkiga (= i meningen att det inte är nåt som direkt syns när man använder det) men bra produkter.

Det ena är en hudlotion från Eucerin som heter AQUA porin Active Refreshing Lotion Rich (för normal till känslig hud, finns även i "Light" version istället för "Rich") som man nog kan hitta på de flesta (alla?) apotek för ca 129 kr i en stor pumpflaska.
Den är lätt krämig och bra om man har lite lätt för att bli torr, och framförallt har den en oväntat fräsch doft. Oväntat, eftersom jag annars brukar tycka att apotekens produkter kan ha lite tråkiga dofter så jag brukar undvika de parfymerade, men denna kunde jag inte mostå.

Den andra produkten är ett torrschampo, Lee Stafford Dry Shampoo Dark som finns i färgerna original (= ofärgat dvs vit-aktigt), mid brown och dark och kostar ca 79 kr. Jag har inte så stor erfarenhet av torrshampon, så jag vet inte om det kvalitetsmässigt är det bästa, men det som är så himla bra med det är att det alltså finns för mörkt hår
För flera år sedan provade jag nämligen torrschampo och blev bittert besviken; jag som färgar håret mörkt såg helt vitmjölig ut i hårbotten. Då fanns inga färgade alternativ, i alla fall inte i de butiker jag kollade.
Jag hittade min flaska på ICA Maxi, men det verkar finnas på Kicks också, och säkert fler butiker, annars finns det ju att köpa på nätet.

Så här ser produkterna ut:


Kommentarer
Postat av: Louise

Har aldrig testat torrschampo men funderat på att köpa någon och testa. Jätte bra ju att det finns med färg, inte så kul att det ser ut som man har mjäll ju hihi :-P

2012-05-09 @ 19:29:33
Postat av: Anita BJ

Haha! Ja det ser precis ut som mjäll! Man kunde tycka att de kunde kommit på att färga torrshampo tidigare jue... :)

2012-05-09 @ 21:47:25
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0