Fotografiska Museet

Det första vi gjorde när vi kom fram till Stockholm var att gå till Fotografiska museet. Eller, vi checkade ju in på hotellet först, Comfort Hotell Stockholm som ligger i princip samma byggnad som Centralstationen, så det var ju väldigt smidigt och nära till flygbussarna.

Jag har ju redan tidigare skrivit att det var sommar i Stockholm, så när man halat av sig jackan på hotellrummet och bytt till somrigare kläder så bar det av iväg på Söder och Fotografiska.

MammaMedia har ju redan hunnit blogga finare bilder från Fotografiska, så jag rekommenderar att ni tittar på dem, annars kan ni ju kasta ett getöga på dessa:





Från utställningen Bilden av Strindberg. Denna bild tycker jag var fantastisk, som att titta ut genom ett fönster och uppleva en glimt från dåtidens gatuliv.


En uppförstorad del av bilden ovanför; tyvärr var det svårt att få skärpa när jag fotograferade i det mörka rummet.


Steve Schapiro har fotograferat Warhol och nåra av hans vänner, bland annat hans musa Edie Sedgwick till vänster.


Helena Blomqvist jobbar med sagolika bilder i Tim Burtons anda.


Fotografiska utifrån.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jätte vackra bilder. Kul att se.

Svar: Vad kul att du uppskattade det! :-)
Anita Blomkvist Johansson

2013-10-08 @ 15:06:00
URL: http://kaskfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0