Dusty Deco Vintage

På vår väg genom Söder från Fotografiska museet så råkade vi på vintagebutiken Dusty Deco. Butiken som ligger på Kocksgatan 23 har saker insamlade från mest andra delar av världen än Sverige, som t.ex. Ryssland och USA.

Det var mycket man skulle velat ta hem därifrån, fast då hade man ju fått redekorera hela sitt hem för att få den rätta vintagerubusta stilen.

Mest sugen blev jag nog på den rosa Flamingofågeln för ca 900 kr, kanske mycket för att den var i mer rimlig storlek än mycket annat som såldes i butiken. En gigantisk Andy Warholbyst eller ett jätte-S hade nog inte fått plats i min resväska:












Kommentarer
Postat av: Louise

Cool affär, förstår att du blev sugen på flamingon, så läcker. Tur att du ska få se RIKTIGA snart :-D Förresten, är dessa bilder tagna med din nya I-phone (hur stavar man det egentligen ???)

Kram!

2012-05-30 @ 08:07:18
Postat av: Anita BJ

Jamen visst var det en cool affär Louise! Man önskar man rymde en av neonskyltarna där hemma :) Nej jag lånade en systemkamera från skolan som jag övat mig med. Men det blir faktiskt helt ok bilder med iPhonen. Bästa mobilkameran jag provat.

2012-05-30 @ 09:50:00
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag ska hålla utkik efter bilder du tagit med iPhonen (nu stavade jag visst rätt hehe) :-)

2012-05-30 @ 10:11:43
Postat av: Anita BJ

Hehe :) Morsdagsinlägget är fotat med iPhone, som exempel, och bilden på affischen (den på Loa Falkman) i inlägget Dubbelgångare är också iPhone-fotad. Även alla bilder i Trötta i fötterna och Skogspromenad och Skrattattack...

2012-05-30 @ 11:16:11
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Louise

Då blir det ju super bra bilder med den :-) nästan så man vart sugen på en sån :-P

2012-05-30 @ 21:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0