Klagan och klänningar

Puh alltså, vilken vecka detta varit! Det känns som att jag konstant är i bakvattnet, som att jag pang bom liksom är efter i allting på jobbet. Jag vet inte om det bara beror på att vi varit bortrest på kongressen i Göteborg, men det känns ju närmast att skylla på den. 

Filip var magsjuk när jag kom hem från Göteborg, och nu är Pelle det också. Och på stan igår lyckades jag parkera fel och fick en bot på 700 SPÄNN! Och det var på en plats där jag VET att man fått stå tidigare så jag känner mig lurad och bedragen, och är arg på att det var så dålig/otydlig skyltning, och på att jag måste vara lite dum i huvudet.

Jättetrött har jag varit också och sovit bort kvällarna med sonen när jag lagt honom vid halv-åtta-tiden, sen vaknat nära midnatt och varit vindögd av trötthet. Ikväll lyckades jag sova "bara" 1,5 timme med Filip så jag känner att jag ju måste lägga ner tid nu på inlägg i min stackars försakade blogg.

Och därför börjar jag med detta klagande inlägg. Härligt positivt va?!

Några toppar som motvikt till alla bottnar ("bottnar", heter det så?) är att våren kommit även hit till Umeå om än snövallarna på nära 2 meters höjd som kantar gatorna antyder något annat. Men asfalten på gatorna är bitvis framme och torr, och det var lite för varmt med min skepparkavaj i ull idag. Sen har jag nyttjat rabattkuponger på Åhléns och kommit över två klänningar som jag är superglad för.

Eftersom jag är för lat för att fotografera av dem just nu så snodde jag bilderna rakt av från Åhléns hemsida:


Jag lovar att de är finare i verkligheten. Det blev vilket fall 200 kr nånting för den till vänster och 240 kr nånting för den till höger med rabatterna avdragna. Värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0