Bara en liten påminnelse om att det är bra att betala skatt

Så här i snart-dags-att-deklarera-tider och förhoppningar om en skatteåterbäring så stor att man kan åka till en helt annan kontintent (vi drömmer om Florida i sommar, inte så troligt att vi lyckas med det målet, men drömma kan man ju) så läste jag det här inlägget "Det är coolt att betala skatt, Anja Pärson!" på Alex Schulmans blogg.

Han skriver det så bra att jag verkligen vill sprida inlägget. Det är bra att betala skatt! Och det är solidariskt att betala skatt!

När jag tänker på att även vår käre Ingemar Stenmark flydde med sina pengar till Monaco så skäms jag så att jag rodnar inombords.


Drömmen om Florida. Bildkälla: Flickr/williamsdb

Kommentarer
Postat av: Gabbi -- TÄVLING PÅ BLOGGEN! - SoGs - 2 girls, 1 blog!

Hej, vi har en veckans-blogg tävling och vi undrar om du vill va med?

Snabblänk: http://sogs.blogg.se/2012/march/veckans-blogg-1.html#comment

-

Ber om ursäkt om du inte gillar sånna kommentarer.

2012-03-27 @ 19:37:03
URL: http://sogs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0