Filips nya kläder

Nu när värmen snart är här (it better be!) så behöver Filip ekiperas med nya kläder, och då främst shorts. De han fick förra sommaren är helt utnötta och söndertvättade.

En sak som är sant är att det är en myt att barn inte nöter kläder. De nöter kläder som bara den! Gnuggar knäna när de kryper runt på golvet och leker med leksaker, fläckar ner dem med alla möjliga olika matsubstanser, och slipar dem mot sand och lera i sandlådan. Också nöts de av att de tvättas så ofta.

Så, igår var vi och köpte en hel bunt med shorts, två par somriga långbyxor och ett par toppar. Filip fick själv syn på bilkalsonger och Ben10-strumpor så de fick också åka med i påsarna.

När jag har köpt nytt så brukar jag oftast låta kläderna hänga i garderoben ett tag. Ibland i flera månader (!) eftersom jag tycker de är för fina att använda (galenskap!). Men sån är inte Filip, han ville ha på sig dem direkt så det fick han ju.

Sen skulle han fotograferas i de nya plaggen, och då tappar jag hakan för pojken POSERAR som rena modebloggaren. Händerna i fickorna på ena bilden och på andra bilden lite nonchalant rufsande i håret. Jag fattar ingenting, var får en tre och ett halvtåring det ifrån? Han måste ju snappat upp det nånstans.



Kommentarer
Postat av: Louise

Men såå tjusig han är lille killen, en blivande fotomodell kanske ? :-)

Svar: Hehe, ja jag vet inte, vore skönt om han tog ut det hela nu och inte fortsatte på det här spåret i tonåren :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-06-15 @ 20:29:01
Postat av: Louise

Å jag önskar att K var liiite mer så, han svskyr att bli fotad, dessutom ska han BARA ha mjukisbyxor HELA tiden, går inte att få på honom ett par jeans, jo kanske under hot ;-) men men, jag kan tänka mig att då han börjar högstadiet blir han mer intresserad av kläder och då kommer jag ångra att jag klagade på mjukisarna :-P

Svar: Haha, ja förmodligen blir det annorlunda så småningom :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-06-16 @ 08:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0