Beckmans slututställning 2012

Jag fortsätter visa bilder från min dokumentation av slututställningarna som jag och några från arbetslaget besökte i Stockholm för en dryg veckan sen. 

Nu har jag kommit fram till Beckmans designhögskola. Det är en privat skola som erbjuder tre långa utbildningar inom Form, Mode eller Visuell kommunikation, ettåriga kvällskurser med samma teman samt även en akademidel där de erbjuder föreläsningar, korta kurser och skräddarsydda lösningar för t.ex. redan yrkesverksamma som vill uppdatera sig.

På Beckmans hemsida kan man se Beckmans studentportfolios.
Cap&Design har också besökt utställningen och skriver om det i artikeln Gott och blandat på Beckmans om du vill läsa mer.

Här är några av mina bilder:



Sara Carlebergs har satt bilder till hennes blinda pappas ljudinspelningar från hela hennes uppväxt. Det var väldigt vemodigt att se bilderna av de tomma rummen till ljudet av livliga barnskratt och lekar, så lättrörd som jag är klarade jag bara av att sitta en liten stund och lyssna.


Det hade varit vernissagefest kvällen innan, så det var fler blommor än elever på utställningen.


Magdalena Piehls största idol är Radioheads sångare Thom Yorke. Hon ville hitta ett annorlunda sätt att nå fram till honom med en hälsning, och hoppas nu på att få en hälsning tillbaka.

Se hela hennes hälsning i filmen här:





Carl Rapp har lekt med photoshopverktyg omsatta i verkliga objekt. Som här i form av en rödtonad ruta mitt i naturen till exempel.


På övervåningen visades delar av kollektioner från Beckmans modelinje.











Smack my kitsch up

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0