Önskelista - Guldbestick

Snart fyller jag år - den 3:dje februari är det dags igen. Jag fyllde 40 för 2 år sen så det är ju ingen viktig födelsedag som kommer, men jag kan ju få göra en önskelista ändå. 

Guldbestick är av någon anledning det första jag tänker på. Kanske för att jag inte gillar våra bestick här hemma och länge drömt om att äga flotta guldbestick.

Det är inte så lätt att hitta guldbestick, det finns inte så mycket att välja på, men här är några fina som jag hittat på nätet:



Båda bilderna här ovan föreställer Midas Guldbestick från Hipvilla och kostar 1849:- i set om 6 st.


De här blanka besticken Skitsch Studio från Skitsch.it kostar mellan ca 90-150 kr /st, så ett set med 6 st går på ungefär 3000:-. De finns även i bronsfärg och titaniumfärg.


Spiga från ILVA.se är billigare än de föregående; de kostar 1440:- i set om 6 st. (Théskeden fanns inte i rätt skala i bild så jag har skalat ner den efter bästa förmåga).

Stilrena Oro Viejo från Zara Home kostar i set om 6 ca 1400:-.

Galet kitschiga Marta från Zara Home kostar ca 1700:- i set om 6 st.


De här Bronze Age Cutlery från Anthropologie.eu är ju inte i guldfärg utan i en slags bronsfärg men är fina ändå, och kostar ca 2060:- i set om 6 st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0