Kolhydratens dag

Igår var det tulpanens dag, vilket jag missade, men jag missade inte kolhydratens dag idag som jag själv utnämnt den.

Utnämningen beror på att jag har spisat en stor mängd kolhydrater just idag; det har varit allt från limpmackor och risgrynsgröt till kanelbulle och blöta (en del kallar blöta för dopp-i-grytan). Ja, förutom några skivor ost och skinka så tror jag att jag i princip bara ätit kolhydrater, och socker, hela dagen.

Jag försöker på detta ologiska vis ladda för en LCHF-diet, genom att överdosera kolhydrater för att klara av att säga good bye för en tid framöver. Låter inte direkt lovande, jag vet. Men det är alltid övergången som är svårast. Och av alla dieter eller kostomställningar jag provat så är LCHF (eller Atkinsdieten som är en variant) den jag mått absolut bäst utav.

Jag har också försökt ladda genom att bland annat läsa inlägg där jag känner igen mig, som den om kolhydratfylla på bloggen Min mamma, och samma bloggare som skrivit väldigt bra om sitt sockerberoende, också har jag kollat in lite hos Kostdoktorn. Kostdoktorns blogg är extremt tråkig, men denna video var ändå lite peppande.

Så om ni plötsligt en dag märker att jag säger nej tack till morötter och frukt och ja tack till feta stekar och bernaisesås så vet ni att jag börjat banta.


Jag tyar icke mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0