Bäst och sämst på ELLE-galan

Jag har kollat röda mattan-bilderna från ELLE-galan igår kväll vilket var lite kul, även om de flesta var räddhågat svartklädda eller svart-och-vitklädda, och många män något underklädda. Trots detta har jag valt ut några bildexempel och ger mig på en bäst- och sämstklädda-lista, à la besserwisser.

Eftersom personerna i vissa bilder kan vara väldigt olika klädd, den ena stilig och den andra närmare det motsatta, så har jag mest valt bilder där helheten ger antingen ett bra eller dålig uttryck.

Här kan du hitta bilderna från ELLE-galan;
Röda mattan på ELLE-galan del 1, del 2 och del 3.

Här är min lista, utan inbördes rangordning. Skriv gärna och tyck något annat!:

SÄMST KLÄDDA 



Marita Jemdahl och Kristina Brusvall från ELLE.
Många var klädda i svart på ELLE-galan, vilket antingen kan vara som ett fantasilöst safe-card, eller själva essensen av stil. Här tycker jag att det är det förstnämnda. Och ungefär så här har jag sett ut själv otaliga gånger.

Hanna och Ellen Lindblad.
Här är det svarta upphottat. Jag älskar slampighet och dekadens, men inte som här när det sitter illa och utan bra proportioner.
Frida Fahrman, Rebecca Simonssen, Marie Serneholt.
Här är några som vågat, men inte vunnit. Rebecca fegar med skorna och går inte fullt ut vad gäller Gaga-glamouren. De ser ut som glamourösa tanter i 20-årsåldern.

Efva Attling, glansigt övermatchad i finaste Ellos-styling.
Camilla Thulin till höger med vän.
Miljötänkande och återbruk i all ära, men här börjar det se ut som maskerad.
 
Andreas Lundstedt, Cecilia Blankens och Niklas Hogner. 
Jag fattar inte klänningen, det blir för trashigt och formlöst speciellt mot Andreas blanka schlagerkostym.


BÄST KLÄDDA 

Alex och Amanda Schulman.
Svart när det är som snyggast, speciellt i hennes klänning med stilrena långa drag.
Danne, Bleckan och Felix den lycklige från Salong Betong.
Dessa tre herrar skulle kanske inte imponerat så mycket var och en för sig, men tillsammans ger det större impact med den slick:a siluetten på både kostym och i frisyrer.

Marina Kereklidou och Michael Elmenbäck. Han är lätt nedklädd och fegar en aning men kontrasterar fint mot hennes stilrena retroelegans som höjer helhetsintrycket.
Nicole och Andreas Wilson.
Ett annat stiligt par med fin siluett på hennes försiktigt men fint färgblandade klädsel och en lite modig fluga till hans gråa.

Ingela Klemetz Farago, Hermine Covet Ohlén och Peter Farago.
Ingela till vänster är slående stilig och modig och vann också hederspris för det, helhetsintrycket dras dock ned något av de stilia men svartfega kamraterna.

Lisa Corneliusson, chefredaktör på Rodeo.net i stilig skarp city-chic siluett med håret innanför kragen.
Carolina Gynning och Alexander Lydecker. Här är det Hollywoodnivå på Carolina; styling och klänning sitter sitter som en smäck, trots gravidmage. Tyvärr är mannen visserligen stilig men som många andra lite nedklädd.
Elin Lanto.
Denna når också upp på Hollywoodnivå, om än med lite glåmig hårstyling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0