Från -30 till -3

Okej då, vi hade väl inte riktigt -30 på Haga i helgen men i alla fall -28, så jag fick en chock för en stund sedan då jag såg att mätaren stod på -3!

Jag inser också nu att jag kände varmfronten komma! På cykel på väg till jobbet idag byttes plötsligt den isiga nästan minus 20-gradiga luften mot något som nästan kändes ljummet. Jag trodde jag hallucinerade och bara blivit varm av att cykla, men det var förmodligen det varmare vindarna jag mötte. Mycket märkligt.

Lite lättad känner jag mig över värmen, så jag hoppas det håller i sig.

Här kommer bilder från gårdagens tur till mataffären. Bilderna är väldigt överexponerade men å andra sidan illustrerar det allt det vita och den kyla som rådde då:


Filip, less på att bli fotograferad.


Våran radhuslänga.


Vår gata med riktning mot Gammliaskogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0