Nyårsafton

Jag hinner precis göra ett inlägg om nyårsafton innan klockan slår midnatt. Det blev en liten paus här mellan ätandet, nattningen av Filip och tolvslaget, så då får jag passa på ägna en liten stund åt en av mina favorithobbies. 
 
Så här typ har det sett ut ikväll:
 
Först skulle jag prova sminka mig med "sotad make up" (typ nåt sånt här, fast jag tittade inte på nån bild när jag skulle sminka mig). Det gick lika bra som vanligt, dvs dåligt. Först kletar jag på en massa mörkt, suddar och suddar och ögonen blir till runda mörka rundlar. Jag har ju inte det minsta mandelformade ögon så jag antar att det är dömt att misslyckas. Det slutade som vanligt med att jag torkar bort det mesta och landar i en mörkaktig sminkning jag nästan alltid har när jag ska vara "fin".
 
Sen hjälpte jag Filip att göra sig fin, och han hade sina älskade nya silverskor på sig som han fick vid jul. Jag själv körde därefter rena stylistknepet; klippte av axelbanden på ett stickigt långt paljettlinne jag aldrig använt och gjorde den till kjol. Blev helt ok tycker jag, fast det blir nog bättre när jag sytt fast resår i midjan för nu ville den liksom inte helt oväntat mest ramla av mig.
 
Filip väntar här på efterrätten. Det blev glass; jordgubbsglass till honom och polkagrisparfait som jag gjort själv till oss vuxna. Det är bara vi i familjen som firat med varandra.
 
Ju fler och snyggare glas desto bättre kalas är mitt motto.
 
Vi var ju bara tre, men vi behövde hela 6 partyhattar.
 
Serpentinerna bildade ett fint bokehmönster upptäckte jag... se bara här:
 
Sent, ungefär vid halv niotiden, var det dags för Filip att gå och sova.
 
Och nu sitter jag och Pelle här och har tryckt i oss halva den här exklusiva chokladasken som vi fick av min bror Dan och hans tjej Lisa och son Kalle. De var på hemresa från Riga och stannade till en natt hos oss fram till igår.
 
Om fem minuter slår klockan midnatt, och då öppnar vi en flaska lettiskt mousserande vin, också en gåva från brorsan med familj.
Så igen:
 
GOTT NYTT ÅR!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0