Andra adventhelgen i bilder

Det har varit fullt upp hela helgen, och jag trodde aldrig jag skulle säga det om en lördag; men det var en riktig skittdag! Jag spenderade nästan fem timmar i affärer bland typ 99% av västerbottens klappjagare, sen handlade jag på Coop Forum i nästan en timme till, kom hem och packade upp och lagade mat och städade undan, sen somnade jag med Filip efter det vid halvåtta-åttasnåret.
 
Det var visserligen skönt att sova, och speciellt med Filip är det ju så mysigt, men jag skulle ju kvällspyssla och kvällsmysa en masse! Men så blev det inte, bästa dagen på veckan bara försvann. Jag vill ha min lördag tillbaka!
 
Nåväl, här nedanför kommer lite bilder från de roligare delarna av helgen.
Lördagen finns det inga bilder från av förklarliga skäl, men kanske jag kommer med i en musikvideo med Cleo. Hon och ett par filmare stoppade mig (bland andra) på stan och bad att få filma mig i några sekunder. Bah' så ni veeet.
 
På fredagen var vi bjudna på glögg och pepparkakor hos vänner. De har nyligt gjort om köket, så allt där ser ut som från ett inredningsreportage nu. Jag är inte bara lite avis!
 
Fin ljussättning, blanka stenbänkar, snygg tapet. Inte undrar på att porslinstomten ser så jävla glad ut!
 
På fredagen hämtade jag också ut ett paket från H&M med lite reafynd.
 
Söndagsförmiddagen började storslaget med ihopssättning och dekorerande av pepparkakehus (köpes - orka nåt annat!) tillsammans med Filip.
 
Sen bar det av till Gammlia julmarknad framåt eftermiddagen.
 
Jag och avkomma. 
 
En sån här hade jag gärna köpt med hem, men jag blir alltid lite småsnål när jag är på hantverksmarknader. Tänker alltid att jag borde pyssla ihop saker själv för mycket billigare peng. Så det blev alltså inget kransköp.
 
Det var den helgen. Nu ska jag se gårdagens avsnitt av Downton Abbey som jag missade när jag låg och sov på lördagskvällen.

Kommentarer
Postat av: Paull

Anita
Du är så duktig på att blogga, Fina bilder som berättar om er och vintern i Umeå som ju kan vara rätt fin även om det är lite mörkt .

Svar: Du är snäll du Paul, tack för att du tittar in! :) Ses i morrn.
Anita Blomkvist Johansson

2012-12-10 @ 00:24:40
URL: http://pgrahn.com
Postat av: Fatma

Härliga bilder!

Svar: Tack! :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-12-10 @ 14:41:25
URL: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0