Julmarknad på Forslunda 2012

Nu backar jag en vecka bakåt här i bloggen; jag måste ju bara få visa upp lite söta kalvar och grisar från vårt besök på Forslunda julmarknad lördagen den 15 december. Nu när jag bloggat i snart två år så märker jag hur mitt liv upprepar sig, jag bloggade om marknaden även förra året, läs inlägget Julmarknad på Forslunda Gymnasium.
 
Älskar den julmarknaden! Det är så mycket att titta på, med mycket varierad försäljning i allt från granar och fårfällar till knäck, julblomsteruppsättningar och hemslöjd. Elever och lärare och utomstående säljer allt möjligt som man kan tänkas vara sugen på själv eller vilja ge bort. Den är helt enkelt bäst av alla som jag brukar vara på i Umeåområdet.
 
Det var dock på håret att jag orkade fara dit; jag var ju egentligen sjuk, och hade ont i mitt knä som jag kört över med snöskyffeln ett par dar tidigare, också hade jag ett illamående on/off. Men i sista stunde bestämde jag mig för att åka, och det gick bra.
 
Några bilder:
 
Go-grisar som såg ut som marsipangrisar låg på rad. Hoppas de inte blev julskinka på någons tallrik.
 

Filip gillar läsa Pettson och Findus så jag blev så full i skratt när jag såg hönorna, de såg ut precis ut som de lättkränkta Pettson och Findushönorna. :)
 
Några lite lätt kränkta hönor? :)
 
Man måste samla lite mod när man ska klappa stora kalvar. Här tar Filip ansats.
 
Jag glad och nöjd i laggårn' :)
 
Sen kom vi till den absolut sötaste Disney-lika kalven. Herreminje vilken rar uppsyn!
 
 
Mamma-kon var helcool och inte ilsk som de kan vara när de vill skydda sina kalvar. Nej, hon ville helst bli kliad av besökarna.
 
En kalv till, man kan ju inte låta bli.
 
Den fick inte vara med sin mamma utan stod lite räddhågsen under en röd värmelampa. Jag förstår inte varför de inte kan få vara med mamma-kon!
 
Sen var det dags att åka hem igen.
 
Godis och en fin litet juligt blomsterarrangemang köpte jag med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0