Floridaresa - Mellanlanda i Newark/NY

Det är en lite märklig känsla att nästan vara i, men ändå inte, en så fantastisk stad där jag en gång varit och så gärna vill besöka igen. Vi mellanlandade ju i New York på vår väg till Orlando, och vi såg stadens siluett i soldiset som en hägring bortanför planen som landade på flygfältet.
 
Jag föreslog till Pelle att vi skulle stanna där och skita i Orlando, men vi bestämde oss trots allt för att ta flyget vidare, det skulle blivit aningen krångligt annars :)
 
 
Empire State Building skymtas vid horisonten.
 
I en av korridorerna till gaterna på Newark låg Ruby's Diner som är en matkedja som satsat på riktig gammal amerikanskt nostalgisk känsla á la 40-talet där personalen är tidsenligt klädda och med en inredning som en diner på 40-talet. Det blev liksom en perfekt superamerikansk start på vår semester. Vi åt där igen på hemvägen faktiskt, vilket också gjorde en perfekt avslutning på det hela. Det blev bl.a burgare och underbar milkshake för mig båda vägarna. Skippade LCHF under hela resan, jag orkade bara inte jaga rätt mat.
 
Pelle tyckte det var råpinsamt att jag fotograferade så det blev inte bättre än så här.
 
Besök gärna hemsidan för Ruby´s Diner för att få lite mer känsla av det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0