De vita pumpsen/höga klackar

Jag brukar hämta lite modeinspiration i Sania Claus blogg, jag gillar ganska ofta hennes stil, den är liksom ren men med en exhibitionistisk twist. I hennes senaste inlägg Shoes in the city skriver och visar hon skor hon haft med på en New Yorkresa (bara en sån sak! Det är inlägg som gör vardagen lättare att leva i :) ).
 
Hon undrar om läsarna har någon favorit bland skorna, och jo det har jag. I hennes inlägg finns ett par vita pumps som dök upp på hennes blogg för drygt ett år sen och som jag varit lite lätt besatt av. Jag håller liksom alltid hållit reda på när hon har dem på sig, och jag tycker nästan alltid att de är de snyggaste skorna hon visar upp till sina outfits. Se här: Flowerbombs och Fading from beige to white.
 
Jag har själv inte lagt ner nån större möda på att köpa dem för jag har väl insett att de inte är så användbara för mig, tror också att jag till en början trodde det var tokdyra designerskor, fast de visade sig vara från Nelly.
 
Hur som helst, plötsligt dök de upp på rea på Nelly nu under sommaren, och jag fick dessutom 75 kr i rabatt där, så häromveckan slog jag till. Och igår fick jag hem dem.
 
Det var som ett skämt; förutom att de var skittrånga så var de så höga att jag gick som att jag hade träben med djupt knäande gång. Jag lovar, det går inte att gå i dem! Jag vet verkligen inte vilken gångteknik man i såna fall ska ha!
Alltså, hur fan gör hon och andra som köpt dem när de går i dem? Eller står de bara i dem? Jag fattar inte.
Jag är i alla fall väldigt imponerad över de som lyckas hitta nån slags teknik att röra sig framåt i skor som dessa utan att se totalt löjeväckande ut.
 
Blir du trots min klack-chock sugen på att köpa dem så hittar du dem här:
Nelly White Label / Ray
 
Bilden är lånad från Sania Claus blogg: My 8 years anniversary outfit.

Kommentarer
Postat av: Moa

Häftiga skor men jag är född till bekväm tant när det gäller skor, jag köper aldrig högklackat eftersom det nästan aldrig är skönt.

Undantaget är ett par högklackade Ecco-pumps med remmar över (lite som flamenco-dansar-skor) som jag köpte till balen i 9:an och sen använde i 10 år framåt. Men nu är de kastade och jag har återgått till plattfotat skomode :) Bättre lycka med dina nästa skor än dessa! :)

Svar: Kan ju bara hålla med dig om att det är obekvämt med höga klackar, men jag kan liksom stå ut med det när jag vet att jag inte behöver springa runt så mycket. Och kilklack är ju en bra lösning, betydligt bekvämare. Men jag börjar inse att jag måste lära mig gilla platta skor, fast det är svårt. Det blir ju liksom en helt annan sak. :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-08-17 @ 12:35:15
URL: http://moamaria.wordpress.com
Postat av: sania claus demina

åh vad gullig du är :) tack för de fina orden!
jag tror det kan ha att göra med att skorna helt enkelt inte passade din fot, eller att du skulle tagit en annan storlek? det är ju så himla olika. dessa passade mina fötter perfekt, vilket gör det enkelt för mig att ha de i ganska många timmar utan problem..tycker mest att de luktar sjukt illa hahah...

men så finns det skor som mina fötter bara inte vill samarbeta med, och det är sjukt störande, men så kan det vara.. :)

kram!

Svar: Men vad roligt att du såg mitt inlägg och tack för kommentaren! Ja, du förstår ju att det blev ett antiklimax då jag inte kunde ha de supersnygga skorna :) Som tur är är jag snabb på att trösta mig med en massa andra nya skor, haha! Inga vita dock, så jag får väl försöka hitta några andra vita skor jag kan gå i så småningom. Fast med lite lägre klack och mer passande storlek så jag kan ta mig fram med lite större värdighet dårå ;) Kram!
Anita Blomkvist Johansson

2012-09-18 @ 23:05:28
URL: http://www.saniaclaus.chic.se
Postat av: sania claus demina

:-)
Har du sett Att hm har ett par jättelika? Fast lägre klack och dessutom kilklack? Spana in!!
Kram

Svar: Åh, har dom? Det måste jag kolla! Tack för tipset :) Kram!
Anita Blomkvist Johansson

2012-09-19 @ 00:28:32
URL: http://www.saniaclaus.chic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0