Pappersdesign - Work in progress

Jag fick tillåtelse av mina snälla elever att fotografera deras pågående arbete med pappersuppgiften/materialuppgiften (se mitt tidigare inlägg "Formgivning i papper") som de påbörjade förra veckan och som de ska avsluta och redovisa idag.

Här är exempel från nästan hela elevgruppen. Så mycket kreativitet och många fina lösningar: 


Anna Huang gör en festinbjudan.



Mira Bergström gör inbjudningskort till dop.


Sanna Hedman gör kort med stor pop-up-effekt i form av blommor. Länken till manualen finns längst ned i inlägget "Formgivning i papper" som jag skrev för några dar sen.


Rebecca Erikssons gratulationskort har också pop-up-effekt. Kluddet under HAPPY kommer döljas sen.


Jenny Kejerhag jobbar med metalliserade effekter i sitt inbjudningskort som jag gissar är en bröllopsinbjudan.



Cecilia Fjellström är i början av sin arbetsprocess med en papperssak som som även den innehåller metallfärg.


Matilda Turborn använder sig av scrapbooking-teknik i sin plansch.



Josef Holmgren har gjort en stilren mjölkkartong med utstansat ko-juver i rosa.


Rikard Andersson har en fiffig stängningsanordning på sitt kuvert.


Amanda Kämpe har gjort blommor av färgade kaffefilter att dekorera sitt inbjudningskort med.




Terese Lindberg har gjort en blomma av en servett till sin inbjudan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0