Abborre och hönor i Kallax

Det blev en helgresa till Norrbotten i helgen; min far fyllde år för en dryg vecka sedan och min bror Dan för ett par dar sen så det var väldigt passande. Jag och Filip åkte upp eftersom Pelle ändå skulle jobba hela helgen.

På fredagen firade vi min far, och på lördagen åkte vi till Kallax för att fira min bror. Han hade fileat mängder med abborre som han panerade och stekte och bjöd på tillsammans med ris och en härligt gräddig kantarellsås. Vi åt så vi dånade! Kilopriset för filead abborre ligger på 300-500 kr/kilo så det var ju minst sagt exklusiv mat men han hade förstås fångat den själv.

Dans tjej Lisa/min svägerska hade bakat en gudomlig morots- & hasselnötstårta som jag ska baka någon gång och lägga upp här på bloggen. Jeeesus vad god den var!

Annars blev det mest foton på höns och tuppar när jag var där; deras grannar hade en hel liten hönsgård och det var roligt fota fjäderfän:


Dan sa nåt om okammat hår när jag tog fram kameran, så som den förstående syster jag är har jag kapat huvudet på honom i frisyrhöjd.


Abborrfiléer.


Lisa hade fixat snygga gardiner till deras fina nyss inbyggda/inglasade veranda. Imponerande fin hängstol också.


När jag spanat in altanen var jag tvungen kolla in deras grannars hönsgård.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0