Soluppgång över kustbevakningen

Igår lördag åt vi underbart god surströmming hos Pelles syster/Filips faster och sen åkte vi till stugan där vi spenderade natten och mesta delen av dagen idag. Filip väckte mig omtänksamt nog, typ, redan halv sju så att jag inte skulle missa soluppgången och morgonrodnaden. Väldigt väldigt fint som vanligt!

Jag och maken hade i mörkret kvällen innan lagt märke till en väldigt grant upplyst stor båt vid horisonten som jag fantiserade ihop att det kanske var nån finlandsbåt som stannat ute till havs för att se det omskrivna meteorregnet (ett meteorregn som vi i alla fall inte kunde se nåt av på stugan).

På morgonen var dock båten kvar och senare på dagen fick vi av några stuggrannar veta att det var kustbevakningen som var ute för att fånga fulfiskande fritidsfiskare, inte nån partybåt på väg till Finland alltså:



Jag vet inte om de fick tag på någon tjuvfiskare men man kan ju hoppas att de njöt av omgivningarna.


Kustbevakning skymtas lååångt bort vid horisonten till vänster i bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0