Mycket lila

1992 var jag 22 år gammal och färgade en full maskin med kläder, eller om det var två fulla maskiner, i en purpurlila färg. Vissa toppar knöt jag också om med snören när jag skulle färga för att få batikmönster. Jag älskade verkligen de kläderna!

Tyvärr ledde denna lila passion till att jag varit i princip allergisk mot lila i snart 20 år. Men nu så har jag börjat upptäcka färgen igen. Det började lite smått med att färgen dök upp på lite nya sätt i modereportage med höstens trender i olika modetidningar, och sen fick jag syn på dessa mycket rödlila byxor på Asos.com:


Dom vill jag ha!

Här nedan har jag provat matcha byxorna i en festlig utstyrsel. Jag tror inte att en bred topp med gigantiska paljetter är för min storbyggda lekamen, men herreminje så grant det är!

Örhängen och ring från Dorothy Perkins. Byxor, paljettopp, klocka och skor från Asos.

Eller så kan man ju vara mer diskret och vardagligt fin på typ det här viset:

Örhängen och ring i guldfärgad metall från Dorothy Perkins. Svart jacka och vitt linne från H&M. Byxor och lila armband från Asos. Stövletter med kilklack från La Redoute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0