Cap&Design gör 11 003 unika omslag

Designtidningen Cap&Design (som är min absoluta favorit bland "läroböcker" i undervisningen) har gjort 11 003 unika omslag till novembernumret. Varje omslag är alltså olikt det andra. 

Fast jag läst artikeln hur de gått tillväga så går det inte för mig att riktigt begripa hur man kan skapa ett flöde av design och tryck för omslaget av 11 003 nummer som inte blir väldigt tidskrävande. Men som tur är jobbar jag inte på tryckeri så jag behöver inte bry min lilla hjärna med det alltför mycket. Utan istället njuta av resultatet. Läs gärna artikeln "11 003 unika omslag" själva och se exempel där på hur omslagen kan se ut.

Det finns fem stop motionfilmer (alla stillbilder sammansatta till filmer) som är råmaterialet till omslagen, och dessa filmer kan man gå in och se här:
CAP&Design 11 003 unique covers.

Här är exempel på bilder från film nr 1:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0