Stövlar hit och stövlar dit

Jag måste göra ett lite mindre roligt skoinköp; det betyder i detta fallet för mig ett par mer praktiska inte högklackade stövlar för vinterbruk. Såna man kan gå i utan att bli helt överansträngd i vrister och fotsulor och som ändå är snygga.

Jag vill ha ett par grova stövlar, som ändå har lite lätt ridstövelstuk, eller mc-bootstil, eller gårdsstövelstil. (Alltså gårdsstövel är nog ett begrepp som inte finns, men jag tänker mig med det ordet ett par stövlar som ser ut som ett par mer praktiska grova ridstövlar, som kanske skånebönder har?) Det får inte vara högblankt läder för det blir lite för liksom snofsigt.

Jag hittade en bunt på Ellos som jag är nyfiken på, dessutom har de ju 40% rabatt på en vara som gäller nästan allt just nu, utom vissa märken:


1:an är favoriten, i alla fall så här när man ser den på bild; med extra högst skaft och lite karaktär i utseendet.
2:an är väldigt lik 1:an men med kanske lite för lågt skaft. 
3:an gillar jag också, men den fick inte särskilt positiva kommentarer av andra som köpt den.
4:an är ren och fin i formen, men av märket Esprit så den var det inte rabatt på.
5:an faller ur ramen, den är lite mer av en modestövel med ett skaft som faller ihop och veckar sig, men den ser väldigt snygg ut... vilket gör att jag tänker att jag kanske måste köpa två par ;)

Kommentarer
Postat av: cissi

Vad heter stövel nr 2? kan inte hitta den

2011-11-27 @ 23:38:49
Postat av: Anita BJ

Hej Cissi! Jag har både slagit på artikelnummer (377-3670) och tittat igenom alla svarta stövlar på Ellos sida, men de verkar vara slutsålda. Du kanske kan ringa och höra med dem om de får hem fler i den modellen? Jag fick hem mitt paket med de stövlarna häromdagen och de är bra; inte jättehöga i skaftet för mig som är 178, men känns som bra kvalitet, ganska kraftigt läder i nubuck eller vad det nu heter. :) Lycka till! /Anita

2011-11-27 @ 23:52:14
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0