Lite lördagsshopping

Jag sprang runt med Filip i barnvagn på stan igår i den begynnande julshoppingträngseln (usch) och letade bland annat farsdagspresent, men hittade även lite andra grejer till mig och Filip.

Åhlens hittade jag en fin glittrig och glammig ring med leopardhuvud och, lite konstigt nu när jag tänker på det; ormliknande kropp. Den passar urfint till ett par örhängen med leopardhuvuden som jag handlat på samma affär tidigare. Härligt sent 70-tal/tidig 80-talskänsla på dem:




Jag var inne på att köpa tofflor till farsdag ett tag eftersom jag och Pelle brukar fajtas om ett par fina fårskinnstofflor som finns på stugan; det var ursprungligen hans men sen tänkte han slänga dem och då tog jag över dem. Nu när vi har stuga med lite kallare golv så har han kommit på att det nog är ganska skönt med tofflor i alla fall.

Hur som helst blev det inga tofflor till honom, utan jag köpte helt enkelt nya till mig (he he) på Kappahl, fast inte i fårskinn utan billiga i textil och syntetpäls och i min egen storlek:



Filip fick en pyjamas med monster på som jag inte tagit bild på, men också söta röda tomtetofflor som syns i bilden här nedan. Vi har köpt såna på Kappahl inför varje jul sedan han föddes så det känns kul att det nästan blivit tradition:  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0