Shoppa på jobbet

I min anställning har jag tagit på mig att vara "materialare" för Mediearbetslaget. Härligt stabil och gammeldags arbetstitel tycker jag! Materialansvar är ju ett område som inte direkt krockar med min personlighet, jag gillar ju både att shoppa och har ju ganska stort kontrollbehov.

Ibland skäller jag på mina kollegor när de inte sköter sig och strösslar skolmaterial här och där. Också går jag ibland och småsvär inombords när jag tycker de stökat till "min" ordning. Fast jag hoppas jag på det stora hela betraktas som en snäll bitch i alla fall.

Igår fick vi flera paket från Staples. Idag hade jag tänkt sitta med betygsättning hela dagen eftersom eleverna är på praktik och jag därmed inte hade någon lektion. Men det sket sig för min hjärna funkar inte; jag sov så lite inatt eftersom Filip fick hostattacker tidigt tidigt på morgonen för att sen inte lyckas somna om.

Hur som helst passade det ju utmärkt att istället packa upp de lådor med skolmaterial som kom igår. Krävdes knappt någon tankemöda alls:


Det var mest pennor och papper och dylikt i kartongerna. Tyvärr inga skor eller glittriga armband eller nåt sånt.



Ordning och reda, inpackat i skåparna.


Papprena färgsorterade i fack. Skulle bara behöva märka hyllorna och vissa fack lite, och få kollegorna att slänga gammalt skolmaterial de lassat upp på hyllorna.

Vi har lite fler utrymmen för material än det här, om ni nu eventuellt tyckte det såg skralt ut.

Ha en skön helg för övrigt! Själv ska jag sitta och sälja grejer på två olika loppisar lördag och söndag.


Kommentarer
Postat av: Paul

Men va härligt att se ordning och reda och dessutom en freda!

Du är en klippa Anita!

2011-05-20 @ 20:32:10
URL: http://web.me/pgrahn
Postat av: Heléne

Vilken ordning!

Kan du inte komma till vår skola och ordna till lite? :-)



Fast vi ska ju lägga ner efter denna termin så det är väl ingen större idé.

2011-05-21 @ 09:21:29
URL: http://vargensplogg.blogg.se/
Postat av: Anita

Härligt med folk som gillar ordning och reda ;) Klart jag ställer upp och kommer och fixar till lite! Skämt åsido, tråkigt er skola ska lägga ner. För litet elevunderlag eller?

2011-05-21 @ 15:01:28
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: helene

Nej vi är en skola för elever med särskilda behov, som det så fint heter, (resursskola) och vi får inte finns längre tydligen. Vi ska vara inkluderade i den "vanliga" skolan. Elever finns det gott om annars och om något år eller två så startas nog nåt liknande upp igen.

2011-05-24 @ 10:51:34
Postat av: Anita

Det är verkligen jättetråkigt att inte barn, eller vuxna heller för den delen, får det stöd de behöver. Alla behandlas som stöpta som i samma form. Det är så utan empati för människors svagheter.

2011-05-24 @ 11:58:03
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0