Reklamkampanj med ettorna

Idag har årskurs 1 redovisat sin reklamkampanj för varandra. 13 grupper med ungefär 4 elever i varje grupp skapar en del turbulens så här när de inte är så vana med att jobba med varandra och i grupparbeten och med programvarorna.

Men de kämpade väl och har förhoppningsvis lärt sig en hel del på vägen. T.ex. att inte vänta med allt i sista minuten. För det kan vara svårt veta hur lång tid något tar när man aldrig gjort det förut.

Uppdraget har i alla fall varit att lansera Wasa Husman i ny fräsch form för olika målgrupper som de blivit tilldelade.

Här kommer först några bilder från igår när eleverna fixade med det sista inför redovisningen, längre ner kommer så några bilder från den stora redovisningen idag:


Zoricas och Matildas grupp låg ganska bra till i tid som ni kanske kan ana på stämningen i bilden.


Fannys och Saras grupp fick jobba mer koncentrerat. (Eller så försöker de bara komma undan att synas på bild :) )


Andra elever som jobbar på.

Så blev det då dags för redovisning. Här är några av grupperna:


Älgen Gustav kommer att sälja Wasa Husman till en målgrupp mellan ca 7-12 års ålder anser det här gänget.


Denna grupp anser att "All you need is Husman" är den slogan som kommer göra susen för åldersgruppen mellan 20-25 års ålder.


Sen kom självaste Knäckebrödsmannen som orsakade en hel del entusiasm i alla åldrar i publiken.


Mediekunskapfröken Cicci och fotofröken Bitte samspråkar om Ciccis teckningar under en liten paus.


Ciccis plan var att rita lite till sin blogg under redovisningen men det hanns inte med för eleverna var så snabba. Istället fick vi se hennes senaste alster som är baserad på en rolig och verklig historia ni kan läsa mer om om ni klickar här.

Kommentarer
Postat av: Micke

De små liven. Trots kaoset blir det alltid nått till slut

2011-05-28 @ 13:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0