Projektredovisning med treorna

När årskurs 3 har sin stora PA100*-redovisning (*Projektarbete 100 poäng) så vet man att läsåret definitivt håller på att närma sig sitt slut. Det är ungefär vid den här tidpunkten som det börjar slå oss lärare att vi ska säga hej då åt de elever vi jobbat med längst och mest och känner bäst. Det är inte helt lätt, man blir lite rörd när man tänker på att det snart är dags för avsked. 

Jag fotograferade en massa under projektredovisningen i eftermiddagen. Men jag tappade snabbt entusiasmen för kameran klarade inte mörkret. Men här är några bilder i alla fall:


Mina kollegor Cicci agerade konfrencier och Maja förtydligade vikten av att hålla tiden med så många redovisande.


Tre elever som går fotografisk inriktning hade samarbetat med svetsarelever från en annan skola. Det resulterade i en trendem-cykel och en instruktionsbok.


Många fler hade gjort böcker av olika slag. Denna är producerad av en fotoelev som jobbat med dokumentära nära bilder med mycket känsla.


En grafelev presenterade sin bok med många stämningsfulla bilder från hennes hemtrakter i Västerbottens inland. Hon visar många av sina bilder i en jättefin blogg.


En annan av mina grafelever hade gjort intensiva livfulla teckningar i syftet att skapa en portfolio.


En medieelev och en musikelev hade samarbetat och gjort både musik och en musikvideo.


Ett par elever hade faktiskt renoverat en bil och dokumenterat det i en film.


En elev hade agerat projektledare för en skivinspelning för ett band hon själv var sångerska i.


En av mina grafelever var bortrest så hon redovisade med sin grupp via en videoinspelning.

Det går drygt 50 elever i årskurs 3 så ni kanske förstår att det finns mycket mycket mer att visa som jag inte rymmer här.

Om bara några få veckor kommer slututställningen och då hoppas jag på att få till lite bättre bildmaterial.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0