Min morsdag

Här kommer MÅNGA bilder från söndagen!

Morsdagsfirandet såg inledningsvis lite mörkt ut; Pelle jobbar hela helgen och sen blev det en massa regn på det. Men som det nu utvecklade sig så blev det en jättemysig dag. Pelle fixade frukost på morgonen och jag och Filip körde honom sen till jobbet eftersom han började lite senare idag.

Efter att vi lämnat av Pelle var egentligen planen att åka på 4H i Röbäck som hade sommarpremiär idag, men för att försöka vänta ut regnet for jag och Filip först och fikade på Nybro konditori och Pelle betalade :)

Konditoriet öppnades 1949 när "nya" bron skulle invigas, den som kallas Tegsbron och leder E4:an över Umeälven. Fiket är rätt så fint eftersom mycket av den funktionalistiska originalinredningen är kvar, även om nuvarande ägarna inte kunnat låta bli pynta med dukar och lite annat "modernt".










Vi var enda sittande kunderna där så Filip passade på att utforska stället.




Vädret hade inte blivit ett dugg bättre när vi fikat klart, men vi åkte ändå iväg till 4H-gården. Det ångrade vi inte, för där fick vi både klappa kaniner och hästar och skrämma lite får:




Fåren höll stenkoll på mig och mitt stora svarta paraply som visade sig vara en effektiv får-fösare.



Mjuka hästmular lät sig tåligt smekas av ivriga barnhänder.





Jag har aldrig tidigare varit i den delen av Röbäck så jag upptäckte en massa fina gamla hus. I detta mystiska fallfärdiga ser man garanterat en vitklädd dam vandra runt sena kvällar...


Kommentarer
Postat av: Mona Persson

Visst är det mysigt på Nybro, jag tycker att det är kul att det gamla möblemanget kvar. Gott fika har dom också...

2011-05-30 @ 18:08:36
Postat av: Amanda, mp2b

Åh, spökhuset. Kvällspromenader runt Svidjevägen är bland det bästa med sommaren och Röbäck.

2011-05-30 @ 20:09:31
Postat av: Anita

Amanda, du är modig som vågar gå där kvällstid! Det måste se helt magiskt ut på sommarkvällar med dimma över åkrarna.

2011-05-30 @ 23:22:17
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Anita

Mona, ja det är verkligen mysigt café, ett sånt man gärna sitter länge på.

2011-05-30 @ 23:24:34
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0