Lund del 1

I helgen, 25-27 mars, var jag och kollegan Cicci till Lund på Nationell Estetisk Kongress som jag berättat om i tidigare inlägg. Jag har varit i Lund förut men det var länge sen, så jag hade glömt hur otroligt vacker och mysig staden är. Och trevliga människor också, både i staden och på kongressen. 

Cicci blev också förtjust i Lund vilket ni kan läsa om på hennes blogg. Vi pratade om att om man hade ett till liv så skulle man gärna leva det där.

Schemat var proppfullt på konferensen så det var lite stressigt. Många av bilderna blev därför tagna i alla hast så jag känner mig väl inte riktigt nöjd, men här kommer i alla fall några bilder från staden Lund. Det kommer att komma fler inlägg med lite mer bilder om vad vi gjorde där.

Så, till bilderna.

Här är jag, skittrött när vi sitter på flygbussen från Sturup till Malmö. Jag hade sovit två och en halv timme för jag hade packat till nära halv två på natten, och satte sen klockan på 04.20 för att vårt flyg gick tidigt. Cicci tog fotot: 



Det började med ett riktigt taskigt skåneväder när vi åkte från flygplatsen. Det blev bättre sen:



Ett mindre hav av vackra blommor stod utanför en blomsteraffär:



Lunds vackra domkyrka:



Ståtliga AF-borgen som låg vid domkyrkan. Där var hela kongressen och åt ett par gånger:  



Jag och Cicci på liten promenad genom en vacker gammal kyrkogård:







Hus och gator närmare centrum av Lund:





Jag och Cicci bor nästan alltid ihop när vi reser med jobbet. Här ligger våra morgonrockar och myser ihop på hotellrummet på Hotel Concordia :)



Jag tog med min tunnaste kallaste jacka. Det var en dålig idé:



Kommentarer
Postat av: Anna

Du har varit i Lund utan att höra av dig! Jag är förnärmad...! Men jag förlåter dig, puss!

2011-03-29 @ 23:00:40
URL: http://ebbakommunicerar.se
Postat av: Anita

Hehe, söta Anna :) Jag tänkte på dig typ 100 gånger men de hade så himla tajt schema så man hann knappt på toa (!) Kanske kanske vi ska resa i Skåne i sommar, vi har inte bestämt oss ännu, men då hör jag av mig!

2011-03-30 @ 10:08:53
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0