Nära naturen

Vi åkte till stugan på fredagen och hade en jätteskön kväll i värmen. Det blev många djurupplevelser av olika slag, det märks verkligen att det är försommar. Där fanns exempelvis två par kanadagäss med totalt ca 9 ungar.

Först upptäckte jag bara ett av paren som just då var ensamma med två ungar:


Det tog en stund innan jag upptäckte ungarna men jag började ana att det var nåt speciellt eftersom den ena (hannen?) iakttog mig med sån vass blick och spikrak hals.

Vi grillade på kvällen och smulade med korvbröd så att myrorna fick sig en riktig fest. Överallt såg man myror kämpa sig iväg med brödsmulor. Ganska intressant faktiskt.



Två som samarbetar.


Filip fick träna sig i att vara blöjlös, vilket gick sisådär, och hjälpte till att tvätta bilen, vilket gick något bättre. Bilen var dock gul av pollen igen dagen efter.


En svala på tv-antennen när vi lämnar stugan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0