Semestershopping: Toppar

Spanjorskorna är små och jag är stor, så att hitta kläder på Mallorca som passade mig var nästan omöjligt. På den allra sista klädbutiken jag gick in i på mitt shoppingbesök i Alcúdia hittade jag så plötsligt toppar som jag kunde ha och som fanns i flera olika härliga färgstarka tryck. I ren eufori köpte jag tre stycken med olika mönstertryck. Kanske inte helt övertänkt även om de där och då kändes passande fluffiga och sköna.

Butiken hette Miss Kitsch vilket ju är lite ironiskt eftersom jag är rätt så svag för just kitsch. Bilder på butiken kan du se här, och butikens fina färgstarka kläder på rad kan du se här.

Den trevliga butiksägarinnan berättade för mig att hon varje år åker till Indien för att välja ut tyger och låta sy upp olika typer av klänningar, tunikor och blusar efter enkla användbara modeller hon valt ut själv. Dessa kläder gick sen åt som smör i solsken under sommaren i butiken i Alcúdia. Det lät roligt och enkelt, man blev nästan sugen på att starta butik själv!

Följ den här länken för att se fler sköna mönstertyck från butiken.


Toppen går att hasa lite upp eller ner på höften/midjan beroende på hur lång man vill den ska vara.


Två likadana toppar till i samma modell men med andra mönstertryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0