The Man Repeller

De bakom Blogg.se är tydligen på olika bloggevents i New York i dagarna, lyckliga dem. Jag fastnade för en modeblogg som de tipsar om; The Man Repeller. Otroligt roligt om coolt mode! Hon som ligger bakom bloggen (inget namn angivet i bloggen vad jag kan se) både driver med och förlustar sig i kläder och skor. Som har avskräckande effekt på män.

För det är temat; att det alla fashionistas hänger sig åt inte är det som lockar det motsatta könet. Som haremsbyxor med häng, stora 80-talsbågar, lager-på lager osv.

Jag läste i någon tidning där de gjort ett test med män för att se vad de gick igång på när det gäller mode och det motsatta könet; inte var det då komplicerade klädlösningar i flera lager, i ögonfallande sminkningar och skyhöga klumpskor. Nej, det enda de ville ha var en tjej som såg (men inte var) osminkad, med sexigt rufsigt så kallat ostylat hår, i blåjeans och en vit skjorta som de lite spontant lånat ur pojkvännens garderob. Calvin Klein jeansreklam då ungefär.

Som kollegan Cicci sa; "Vem fan har kunnat ha sin mans jeans?" Inte så många som modebranchen tycks tro i alla fall! Och nu finns det ju ett helt koncept för detta, "boyfriend jeans". Suck. Nu menar i och för sig The Man Repeller att män inte går igång på dessa typer av byxor.

The Man Repeller definierar begreppet "man repeller" bland annat så här (min översättning, jag ber om ursäkt i förväg om den är dålig):
"Att styla sig själv på ett så offensivt klätt sätt att det kommer att verka frånstötande på det motsatta könet. Sådana plagg omfattar men är inte begränsade till haremsbyxor, boyfriendjeans, overaller (se: mänskligt frånstötande), axelvaddar, hellånga jumpsuits, smycken i form av våldsamma vapen samt träskor."

Och en dialog för att förtydliga begreppet;

Girl 1: What are you wearing to the party?
Girl 2: My sweet lime green drop crotch utility pants! (Ungefär; "mina limegröna verktygsbyxor med hänggren")
Girl 1: Oh, so we're man repelling tonight?

Haha!


Kommentarer
Postat av: Moa

Haha, mycket underhållande alltsammans!

2011-02-11 @ 16:37:36
URL: http://moasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0