Mamma är Marilyn

Filip pekar ofta spontant på tjusiga kvinnor på tv och på bilder i tidningar och säger "Mamma".  Jag tror det har att göra med att jag skojade med honom när han var i ettårsåldern och pekade på en av våra kylskåpsmagneter som föreställer Marilyn Monroe och sa att "det där är mamma". 

Han kan även peka ut tecknade figurer, som t.ex. ut den "söta" Brummelisa, Bamses fru, och säga "mamma". När jag vid ett sådan tillfälle frågade om hjälteaktiga Bamse är pappa så skakade han bestämt på huvudet. Inte långt senare pekade han på bonden i "Fåret Shaun" (inte så stilig, rödbrusig typ) och sa "Pappa!". Jag tycker det är mycket komiskt, för det har han kommit på alldeles själv.

I morse stod han framför anslagstavlan och pekade på den tjusiga blonda kvinnan på ett av vykorten jag skickat till Pelle och sa förstås "Mamma!". Sekunden senare pekar han på den inte så tjusiga nakna karln på vykortet nedanför och sa "Pappa!"
Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0