Fri dag fredag 2

När jag lämnat Filip på dagis for jag på stan för att göra ärenden på min fria fredag. Allt var stängt för klockan var ännu inte tio. Det kändes lite som när man landat lite för tidigt med ett flyg i nån stad, ni kanske vet känslan? Det är ju väldigt sällan jag har några timmar för mig själv på fritiden utan Filip numera, så jag fick lite den där äventyrliga frihetskänslan som att resa kan ge en.

Den enda affären som var öppen var tidningsbutiken (vad den nu heter) i MVG-gallerian. Jag hittade jättefina små stämplar som hade fotografiskt tryck.

Det fanns flera djur att välja på. Jag köpte apan och pingvinen till Filip. Jag kommer nog tjuvlåna dem av honom:





Sen öppnade stan, och jag hittade smycken på Åhléns. Så kallade "statementringar" som ju är i ropet nu (läs t.ex. här).  Statementringar = stora, eller på annat sätt iögonfallande, ringar, men även andra smycken ingår i detta begrepp, som t.ex. halsband, väskor. På pekfingret ska dessa stora ringar sitta helst också:



Ett matchande långt halsband i form av ett ekollon, även det från Åhléns:



Här halsbandet utan min reflektion i den blanka ytan :)



Kommentarer
Postat av: Viola

Apstämpeln!! Jag dör!

2011-02-18 @ 23:47:17
URL: http://killercolours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0