Min julafton

Jag och lilla familjen kom idag (juldagen) hem från vår tvådagarsresa till Luleå och Kallax där vi firat julen hos min ena bror med familj. Trevligt umgänge, jättegod mat, tomte, presenter, och Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul på tv, precis som man (jag) vill ha det.

Vi bodde på Quality hotel Luleå, mitt i stan. Väldigt bekvämt men det kändes lite lustigt/ovant att bo på hotell på julafton.

Här kommer min julafton i bilder. God fortsättning på julen!



Vi fick ett ganska stort hörnrum med utsikt åt två håll. Närmast syns Luleå Stadshotell.


Ett väldigt fint träd tyckte Filip och var tvungen titta ut på det flera gånger.


Hotellfrukost på julafton.


Lite korridorspring på hotellet innan det var dags åka iväg och fira julafton.


The Shining?


I Kallax möttes vi av ett bord dukat med helt fantastiska placeringskort i form av pepparkakeporträtt på gästerna. GISSA vem det här är? :)


Filip och kusin Kalle, lika som bär.



Min pappa Eskil och tomten. Filip sa sen att tomten var hans morbror. Tomten såg det lite som ett nederlag att inte lyckats övertyga en 3-åring :)


Kvällspromenad och stopp vid gigantiska Kallax-surströmmingsburken.

Kommentarer
Postat av: Paul

God fortsättning! Kul att se hur ni hade det. Den där julmaten såg god ut. Här blev det enklare grejer åtminstone helt andra. Ost i spenatsås, tandori kyckling och lite annat. Ha ett skönt jullov!

2011-12-26 @ 04:31:53
Postat av: Anita BJ

Ja det var allt lite annan typ av julmat Paul! Låter gott i alla fall. Här fortsätter julen rulla på med släkt och julmat. Vi ska julstäda idag (!) för vi hann inte göra det innan jul.

Ha det fortsatt bra du med! Kram/Anita

2011-12-26 @ 10:45:17
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0