Blomsterorgie på Trädgår'n i Bygdeå

Ni som bor nära Västerbottenskusten, missa inte att Trädgår'n i Bygdeå har halva priset på nästan alla sina växter! Eller så ser ni till att INTE åka dit om ni vill spara pengar, för det går inte låta bli att handla när man ser så mycket vackert så billigt. Men skynda dit om ni tänkt handla, jag tror bara de har öppet till fredag den 26 augusti.

Själv köpte jag tre blommor, som syns längst ned i detta inlägg efter en lång radda andra blomstrande bilder från Trädgår'n:


Entrén till handelsträdgården.


Förrummet, där de har kassan, blomsterarrangemang och lite pynt till försäljning.



Den stora växthusdelen. I princip allt i detta rum är på 50% rea. Fatta!


Denna gigantiska blomboll tar de cirkus 100 kr för!



En av de få bord det inte är rea på. Men jag misstänker att de snart även rear det eftersom de stänger i slutet av augusti.


Äkta citronträd...


...med riktiga citroner.



Bilderna här ovan visar inte allt de säljer på Handelsträdgården. De säljer även plattor, krukor och buskar av olika slag, och säkert annat som jag missat.

Mina inköp blev 2 blomuppsättningar och en krukväxt som jag kommer ha hemma i stan:


Jag betalade lite drygt 150 kr för detta stora blomsterarrangemang.


Det ska inte stå här på stugan, utan på våra svarta trädgårdsmöbler hemma.


Nåt vackert tjockbladigt som jag ska sätta i en finare kruka hemma.


Och denna fina mindre blomuppsättning. Jag gillar verkligen dessa med kraftiga blad, de är liksom så stilrena med så fin färg och form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0