Äntligen Påfåglar!

Åh, vad jag längtat efter att få skriva det här inlägget! Det är så här att på väg ut mot vår stuga, mitt i skogen och bonnalandet, så passerar man en bondgård där de har en hel hög med påfåglar som springer fritt. Jag har försökt fotografera dem hur länge som helst, men de lyckas alltid vara för långt bort, osynliga eller så råkar jag för tillfället inte ha kameran till hands de få gånger de varit nära vägen.

Men så igår när jag och Filip åkte från stugan så lyckades det sammanfalla att jag både hade kameran redo och en påfågel går över vägen. Det var på tiden, för så många gånger som jag krypkört utanför bondgården för att sikta påfåglarna så riskerar jag snart att bli anmäld för förargelseväckande beteende eller nåt.

Ni kanske inte blir lika imponerade men jag tycker det är helt MAGISKT med en massa påfåglar mitt i den västerbottniska skogen!


Plötsligt så händer det!





Lite blyga blir de när jag stannar till med bilen, så de tar sikte på det höga gräset...


...och försvinner.


Kommentarer
Postat av: Moa

Det var ju verkligen exotiskt och häftigt! De har ett riktigt fascinerande utseende måste jag säga...

2011-08-23 @ 15:23:16
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: Ewa-Lena

Vad säger min älskade bror om detta bevis? :D :D Mycket vackra kort.

2011-08-23 @ 18:29:18
Postat av: Anita

Moa, ja de är så otroligt vackra. Dessa hade inte den riktigt långa stjärten så jag misstänker att det är unga påfåglar.



Ewa-Lena, ja eller hur, det blir svårt för honom att snacka bort dessa bildbevis, haha!



2011-08-23 @ 20:24:02
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Helene

Vackra fåglar!

2011-08-23 @ 20:44:00
URL: http://vargensplogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0