Första hälften av sportlovet

Jag njuter så kopiöst mycket av ledigheten! Tror knappt det är sant att jag är ledig varje dag jag vaknat den här veckan. Jag måste jobba med omdömen sista dagarna men det känns okej för det kommer ju ge mig ett slags försprång i arbetet när jag kommer tillbaka efter lovet. 
 
Här är några bilder från hur det sett ut på sportlovet hittils: 
 
En gång i veckan går Filip på barndans på Balettakademin och vi föräldrar får vanligtvis inte vara med i salen när dansen pågår, men på lördagen i början av sportlovet fick vi äntligen vara med och titta på en lektion.  
 
Filip är rätt missnöjd över att han måste gå på dansen men trots det ställer han upp på det hela. Det är inte så många gånger kvar nu och nästa år ska han få gå på hiphop istället, vi tror han kommer tycka det är roligare. 
 
Just nu är är han dock med sin pappa i Göteborg och jag får bilder som denna från dem på mobilen :-))))) ...
 
De har spenderat dagen på Universeum bland robot-mammutar, svärdfiskar, giftiga ormar, en rymdstation etc. Verkar vara HUR kul som helst! (Pelles foto)
 
På måndagen kom min fina lilla mamma på besök, hon har stannat hela tre dagar och vi har gjort så mycket vi bara hunnit och orkat på dessa dagar. Vi har varit i trettioelva butiker, på Bildmuseet, ätit gott...
 
...och här besöker vi Väven där de just öppnat upp den otroligt flotta konferensavdelningen. 
 
Kolla bara! 
 
Konferensavdelningen ligger högre upp i huset så den har även en fin utsikt över älven. 
 
Sen har jag shoppat en del också. Hittade äntligen en passande skärm till den mycket höga lampfoten som jag hade julstjärna på i vintras. Lite otippat blev det en färgglad och blommig skärm, det trodde jag inte om mig själv. :-)
 
Jag har saknat en fönsterlampa i köket så jag är verkligen SÅ nöjd över hur det blev!
 
Minns ni att jag varit missnöjd över mina plastiga skåplucke-knoppar i köket (se inlägget Dörrknoppar)? Jag hittade för en tid sedan keramikknoppar till mycket nedsatt pris (typ 5 kr/st) på Lagerhaus och idag har jag äntligen bytt ut de gamla plastiga (20 stycken!). Tyvärr blev det väl inte nån större skillnad men det känns i alla fall lite bättre. (Bilden till vänster visar de nya keramikknopparna)
 
Typ så. Nu ska jag som jag nämnde ägna större delen av de resterande lovdagarna åt bedömning men försöka varva med lite promenader så att jag inte får så mycket värk av allt sittande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0