Dörrknoppar

Dörrknopparna jag har idag.
 
När jag inte jobbar eller pysslar med Filip (eller bara ligger och är trött) så tänker jag väldigt mycket på inredning. Det är många små och stora saker man kan fylla på med när man flyttat nytt. Lampor har varit en storfavorit att tänka på och leta efter men nu senast har jag hakat upp mig på dörrknopparna på köksluckorna.
 
Ni kan se de jag har i bilden överst i detta inlägg. INTE så roliga. De är torra och gamla också, en krackelerade i småbitar när jag skulle dra ut en låda så jag fick ringa Bostaden och be om en ny. Skåpluckorna är också hemska, av något billigt material belagt med en plastig matt yta. Men de kan jag inte göra så mycket åt eftersom det skulle bli alldeles för dyr investrering i en lägenhet jag bara hyr.
 
Det finns jättemånga jättefina och roliga knoppar, men det hamnar lätt upp över 1000 kr för de 22 knoppar jag behöver och det känns inte riktigt värt med alltför snoffsiga knoppar på de enkla dörrarna.
 
De knoppar jag förmodligen landat på att köpa är dessa:
De är vita och i porslin och kostar 19 kr för två stycken och kommer från Ikea (länk till knoppar). Mycket billigt!
 
Zara Home (länk till knoppar) kan man hitta superfina knoppar: 
Ja nummer 2 här ovan är alltså min favorit. Den kostar 75 kr för två stycken. Jag trodde först det var 75 kr för en så nu när jag upptäckte att det gällde två så känns det plötsligt inte helt omöjligt att beställa dem. Hmmm, frågan är om de skulle passa?
 
 
Den här tycker jag skulle vara kul att ha typ en av mitt bland alla andra neutral stil. Jag vet i alla fall vem som skulle bli jätteglad över den* :-)  Den kommer från Two Shabby Chicks men verkar vara slut i lager just nu.
 
*Filip såklart :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0