Liljevalchs vårsalong

Mellan 28 januari - 27 mars 2011 pågår Vårsalongen på Liljevalchs.
Vårsalongen är speciell på så sätt att både amatörer och professionella konstärer deltar. Det är bara skicka in sina alster och hålla tummarna på att de väljer ut just ditt verk. Nu har jag läst att de de senaste åren mest har med professionella konstnärers verk, vilket är på gott och ont: det goda är att kvaliten blir jämnare medan det blir ointressantare på så sätt att det inte skiljer sig så mycket från andra konstgallerier som visar samtida verk.  

Jag hoppas på att ta mig dit på sportlovet men det ser väl lite mörkt ut. Fast jag har ju varit där flera gånger tidigare, bland annat förra året 2010 och tog då en del bilder som du kan se här nedan.

Åk dit om du kan, vårsalongen har oftast en rolig blandning konst, också kan det vara värt besöka Liljevalchs museishop som är riktigt bra.















Bilden ovan: En favorit; ett ca 100x100 cm stort svartvitt drömskt naturromantiskt foto



Här känner jag igen mig; ligger och surar över förlorade stockholmsresor, men jag har ju i alla fall fina skor. Haha!


Kommentarer
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Ja verkligen!



Vilken bra idé! Synd att jag inte kan måla då. Eller fota spännande saker.

2011-02-17 @ 19:04:56
URL: http://ninai.blogg.se/
Postat av: annso

Hej. Konst är kul.Håller själv på med oljemålning.

Är helt ny som bloggare och skulle vilja ha lite tips på intressanta bloggsidor. Tänkte att du kanske skulle kunna hjälpa mig.Skulle vilja få lite bloggvänner i min egen ålder (är 44 år).

2011-03-03 @ 23:10:06
URL: http://annsoaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0