Välkommen värmen?

I fredags, den 3:e juni, kom så äntligen något som kan liknas vid försommarvärme. Lite blåsigt var det, och är fortfarande, men solen värmde.




Filip plockade maskrosor på gräsmattan och tog sen sats och sprang från häggen till altanen, och tillbaka igen några gånger.




Sen fick först jag, sen mormor, ställa upp på att springa ett par varv.


Värmen kom betydligt tidigare och intensivare förra året, redan den 15:de maj kunde man ha shorts och sandaler. Här är några bilder från de första varma dagarna 2010:

Mina föräldrar bodde fortfarande kvar i sitt stora hus i Norrfjärden, och vi var och klappade hästar i granngården.


Det låg fortfarande snöklickar kvar här och där. Här vid mina föräldrars stuga.



När vi var hemma i Umeå igen den 16:de maj så tog hela min lilla familj en lång och härlig cykeltur efter Umeälven. Det är en tung vinter och ett antal sorgliga kilo + sedan dess konstaterar jag.


Dagen efter, den 17 maj, var det riktig högsommarvärme och vi åkte och grillade vid Norrmjöle havsbad. Älskad liten Filip njöt och var så glad över all sand. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0